Продукти

Toyota прави нов опит да спаси дизела в Европа.

Toyota прави нов опит да спаси дизела в Европа.
31 юли 2022
Японският производител Toyota обяви, че от първото тримесечие на 2023 г. дизеловите Land Cruiser и Hilux, предлагани на пазарите в Западна Европа, ще бъдат съвместими с HVO100 – гориво, произведено от 100% възобновяеми източници.
По този начин всъдеходът Land Cruiser и пикапът Hilux, включително и най-мощната му версия GR Sport (на снимката), ще се присъединят към моделите Proace на концерна Stellantis, които са съвместими горивото HVO100.
За тези, които не са запознати, името HVO100 означава „хидратирано растително масло“. Това означава, че горивото може да се произвежда или от растителни масла (палмово, рапично), или от отпадъчно олио за готвене. То отговаря на европейския стандарт за качество EN 15940 за парафиново дизелово гориво, като същевременно има по-високо цетаново число и по-ниско съдържание на сяра/аромати в сравнение с обикновения дизел.
За да може дизеловият двигател да бъде съвместим с HVO100, което е с по-малка плътност от стандартния дизела, в Toyota са направи корекции на системата за впръскване на гориво, като са увеличили подаваното количество. От компанията посочва, че използването на HVO100 „не изисква никакви специални действия от клиента“ и „не засяга способността на автомобила да работи със стандартен дизел“.
Използването на новото гориво носи носи скромно увеличение на максималната мощност на двигателя, но от Toyota не уточняват цифрите. В Европа вече има около 1000 колонки на бензиностанции, които предлагат HVO100, като те се намират в Белгия, Дания, Финландия, Естония, Латвия, Литва, Холандия, Норвегия и Швеция.